787 682 912 fdr@ciosl.pl

#DOSLPółnoc

✅ Dziś w ramach cyklu ,,Zdrowe odżywianie” prezentujemy zdrowe nawyki żywieniowe z różnych zakątków świata.
✅ Jedzenie ma fundamentalne znaczenie dla życia człowieka. Nie tylko utrzymuje funkcje życiowe i zdrowotne,
ale jest też ważnym elementem społecznym i kulturowym na całym świecie.

✅ W DOSL Północ przedstawiamy niektóre z nich:

🍥🍣 Japonia słynie z oryginalnej, dobrej, zdrowej kuchni.
Jedzenie ma być kolorowe oraz podane w wyjątkowy sposób ale przede wszystkim zdrowe.
◼️Japończycy doskonale wiedzą jak można dobrze zjeść i przy tym utrzymać zdrowie i prawidłową wagę.
◼️W Japonii występuje bardzo niski wskaźnik otyłości,
który jest efektem zdrowej diety oraz jest mocno powiązany z czynnikiem kulturowym.
◼️Tradycyjne japońskie jedzenie jest ubogie w tłuszcze nasycone, natomiast zwiera sporą dawkę błonnika, witamin,
zdrowych kwasów oraz minerałów.
◼️Japończycy jedzą głównie ryby, ryż, jajka, owoce, warzywa oraz zupy.

🍲🥢 Chiny to różnorodność oferowanych dań, która zależy od danego regionu, ale większość posiłków zawiera ryż.
◼️Jedzenie w Chinach jest ważnym wydarzeniem społecznym, dlatego wszystkie dania są ogólnodostępne na stole.
Każdy może dowolnie próbować przygotowane potrawy oraz mieszać smaki.
◼️Istotny i niezwykle popularny jest chiński rosół z warzywami lub grzybami.
Chińczycy wierzą, że oprócz nawodnienia rosół ten pomaga oczyścić układ trawienny i skutecznie stymuluje metabolizm.

🍛 Indie słyną z aromatów i przypraw. Popularne w Indiach: czerwona papryka, imbir i kurkuma, pomagają obniżyć cholesterol.
Czosnek i cebula zmniejszą poziom lipidów we krwi, a tym samym pomagają zapobiegać chorobom serca.

🥗🍤 Grecja i Włochy czyli kuchnia śródziemnomorska jest uznawana za jedną z najbardziej zbilansowanych na świecie,
a to przede wszystkim dlatego, że kuchnia z tego regionu skupia się na dużej ilości produktów pochodzenia roślinnego
(owocach, warzywach, zbożach) i hołduje bogatym w kwasy omega-3 rybom.
◼️Włosi używają również dużo, dobrej jakości oliwy.
◼️Co więcej, gotuje się głównie w domu z naturalnych, świeżych i nieprzetworzonych składników.
Posiłek jest rytuałem i czasem dla najbliższych.

🧀🥖 Francja to raj dla wielbicieli serów. Każdy region Francji może się poszczycić innym gatunkiem.
Francuzi jedzą trzy razy dziennie bez podjadania między posiłkami.
◼️Ważną rolę odgrywają tu warzywa takie jak bakłażany, cebula, por, pomidory, fasolka szparagowa,
różne odmiany sałaty oraz większość zielonych warzyw, a także cukinia.

🐟 🐟 Norwegia słynie głównie z dużej ilości spożywanych ryb słodkowodnych i słonowodnych. Mięsa je się niewiele.
Spożywa się dużo pełnoziarnistego cienkiego, chleba.
◼️Duże znaczenie ma też sposób przygotowywania posiłków. Gotuje się na parze zarówno ryby, jak i warzywa, co sprawia,
że posiłki są dietetyczne i lekkostrawne.

✅ To tylko niektóre przykłady na zdrowe odżywianie z różnych stron świata.
Warto uwzględnić je w naszej codziennej diecie, aby odżywiać się zdrowo.
✅ Jeśli macie swoje kulinarne sposoby, zaczerpnięte z innych kultur zapraszamy do podzielenia się z nami w komentarzu.

🙂 #zostajemywkontakcie