787 682 912 fdr@ciosl.pl

Drodzy Mieszkańcy! Dzisiaj chcemy Was zachęcić do spacerowania.

Pogoda za oknem jak na razie nie bardzo nas do nich zachęca, ale jak tylko zrobi się cieplej ruszcie się na spacer!

Niby nic, zwykłe kilka kroków, ale przynosi wiele korzyści dla naszego organizmu.

Spacery nie tylko działają pozytywnie na naszą sprawność fizyczną, ale i psychiczną.

Co dają nam spacery?

Poprawę zdrowia fizycznego – wzmacniamy stawy, mięśnie i system odpornościowy. Spacery poprawiają jakość snu, pomagają w dotlenieniu organizmu, sprzyjają sprawnemu działaniu układu serowo-naczyniowego, zapobiegają chorobom cywilizacyjnym.

Pozytywny wpływ na psychikę – obniżamy poziom stresu, uwalniane są hormony szczęścia, poprawia się nasze myślenie i koncentracja. Podczas spaceru możemy się zresetować, wyłączyć, wyciszyć.

Budowanie relacji – spacer może bardzo pozytywnie wpłynąć na nasze relacje z drugim człowiekiem. Mamy wtedy czas na rozmowę, której może brakować w natłoku codziennych obowiązków.

Mogą być formą swoistej medytacji – podczas spaceru mamy czas na ćwiczenie naszej ,,uważności” (pisaliśmy o jej trenowaniu jakiś czas temu w cyklu z rozwoju osobistego). Możemy bardziej skupić się wtedy na sobie i tym co nas otacza, dostrzec piękno.

Mówi się, że spacery to rytuał geniuszy. Coś w tym jest!

Aktywność, podczas której poruszamy się w określony sposób wpływa pozytywnie na naszą kreatywność. Przykładem na potwierdzenie tej reguły jest chociażby Charles Dickens – chodził on wiele kilometrów, bardzo szybkim krokiem aby natchnąć się na nową powieść.

Aby spacerować nie potrzebujemy żadnego specjalistycznego sprzętu, wystarczą nam wygodne buty, ubranie odpowiednie do pogody oraz odrobina czasu.

Warto jednak zbadać o regularność spacerów dla naszego zdrowia!

W naszej dzielnicy jest wiele miejsc, po których warto spacerować. Możesz wybrać się na spacer do parku Jasnogórskiego i obserwować budzącą się do życia przyrodę!

Macie swoje ulubione trasy na spacer po dzielnicy? Koniecznie podzielcie się nimi z nami w komentarzu pod postem.

Kiedy masz ochotę na dłuższy spacer, możesz wybrać się również na Jurę Krakowsko – Częstochowską, która jest tak blisko nas.

Na koniec ciekawostka – lekarze z Szetlandów w Szkocji mogą przepisywać spacery na receptę w ramach Brytyjskiego programu prozdrowotnego.

Zatem znajdź 15 minut, załóż buty i ruszaj!