Za nami kolejny ,,Trening umiejętności psychospołecznych”. Podczas zajęć omówiliśmy zagadnienie Komunikacji werbalnej – czyli sposób porozumiewania się za pomocą słów. Omówiliśmy co musi zaistnieć, aby komunikacja werbalna miała miejsce: mówca – osoba nadająca komunikat, odbiorca – czyli osoba, do której komunikat jest przekazany. język – kod, którym posługuje się zarówno mówca jak i odbiorca.
Jakie przeszkody mogą zakłócić komunikacje werbalną: różnice kulturowe; utrudniona percepcja. Barierą będzie np. zbyt szybka lub niewyraźna mowa. Mówca używa niezrozumiałych słów dla odbiorcy; stereotypy np. chętnie rozmawiamy z kimś, kogo lubimy bądź uważamy go za autorytet niż z osobą, z którą nie mamy ochoty rozmawiać; samopoczucie; wybiórczość uwagi czyli przyswajanie sów, które mają dla nas znaczenie; nieumiejętność decentralizacji – osoba, która cała uwagę skupia na sobie i nie jest wstanie przyjąć innego punktu widzenia niż swój własny. #zostajemywkontakcie