787 682 912 fdr@ciosl.pl

Drodzy Mieszkańcy, dziś w ramach cyklu ,,Ruszaj się z Nami” chcemy przedstawić Wam kalistenikę.

Są to ćwiczenia podczas, których wykorzystujemy własną masę ciała, bez dodatkowych przyrządów.

Nazwa ćwiczeń pochodzi z greki i oznacza ,, piękno i siła”. Była to podstawowa forma ćwiczeń wykorzystywana przez starożytnych Greków i Rzymian. Aktywność ta była wzorem do treningów dla kandydatów na rycerzy w średniowieczu, czy szkoleń w armii Bliskiego Wschodu.

Obecnie powraca do łask między innymi dzięki ćwiczeniom w przestrzeni miejskiej.

W Kalistenice możemy wyróżnić 6 ćwiczeń podstawowych, zwanych też ,,Wielką szóstką” opracowanych przez Paula Wade’a, dzięki którym wyrzeźbimy wszystkie partie ciała. Składają się na nie:

pompki – wzmacniają klatkę piersiową i tricepsy,

podciąganie na drążku – trenuje mięśnie pleców i bicepsy,

przysiady – wzmacniają mięśnie nóg,

unoszenie nóg – mięśnie brzucha,

mostek – mięśnie kręgosłupa

pompki na poręczach – trenują mięśnie obręczy barkowej.

Każde z powyższych ćwiczeń ma kilka wariantów, w zależności od stopnia trudności. Na samym początku treningu należy skupić się na prawidłowym i dokładnym wykonywaniu ćwiczeń.

Drodzy Mieszkańcy nie zapomnijcie też o swoim zdrowiu i możliwościach, do których należy dopasować wybór ćwiczeń.

Szczegółowe instrukcje dotyczące ćwiczeń kalistenicznych znajdziecie w linku

https://wformie24.poradnikzdrowie.pl/treningi-ogolnorozwojowe/kalistenika-przyklady-cwiczenia-i-metody-treningowe-aa-gv6U-8g5z-XvjE.html Jesteśmy w kontakcie

572 376 590