787 682 912 fdr@ciosl.pl

Drodzy mieszkańcy dzisiaj w ramach cyklu ,,Ruszaj się z Nami” prezentujemy ćwiczenia izometryczne, są one formą ćwiczeń siłowych.

Ćwiczenia izometryczne polegają na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni. Wykorzystywane są czasem w gimnastyce rehabilitacyjnej. Ich zaletą jest to, że podczas treningu nie musimy wykonywać w zasadzie żadnego ruchu. Dlatego polecamy je wszystkim, nawet tym osobą które nie lubią ćwiczyć lub nie mają czasu na trening, gdyż możemy wykonywać je podczas codziennych obowiązków. Ważna jest jednak poprawność ich wykonywania.

Proponowana aktywność nie wymaga specjalnego przygotowania, a umożliwia zregenerowanie ciała, które odczujemy w postaci rozluźnienia napiętych partii mięśniowych, już po kilku powtórzeniach.

Podstawą jest poznanie techniki tych ćwiczeń, czyli opór, który stawiamy mięśniom musi być jak najsilniejszy w trakcie napinania konkretnej partii mięśni, po czym następuje rozluźnienie. Możecie ćwiczyć samodzielnie bez przyrządów lub z obciążeniem mechanicznym w postaci hantli, sztang itp.

Zasady:

regularny oddech, tj. spokojny i miarowy, zarówno podczas ćwiczeń jak i w trakcie odpoczynku,

mocne napięcie mięśni, które powinno być na takim samy poziomie podczas całego treningu,

faza odpoczynku jest równa fazie napięcia (od 5 do 10 sekund).

Przykłady ćwiczeń:

rozluźniające kręgosłup szyjny – siedząc na krześle oprzyj łokcie na biurku, spleć dłonie na szyi, wzrok skieruj w stół. Teraz z jednostajnym natężeniem naciskaj dłońmi szyję, jednocześnie starając się pokonać mięśniami szyi opór rąk. Wytrzymaj 5 sekund i rozluźnij mięśnie – wykonaj kilka powtórzeń,

wzmacnianie mięśni brzucha – napinamy mięśnie brzucha poprzez wciąganie go, następnie rozluźniamy je wypuszczając powietrze,

wzmacnianie mięśni nóg – siedząc na krześle postaw nogi pod kątem prostym między kolanami, a podłożem, rozstaw je na szerokość bioder, ręce połóż na kolana i dociśnij z całej siły do podłoża, staraj się zaangażować w ten ruch wszystkie mięśnie ciała. Wytrzymaj 5 sekund i rozluźnij mięśnie- wykonaj kilka powtórzeń

wzmacnianie mięśni rąk – siedząc na krześle oprzyj zgięte ręce na blacie biurka i dociskaj z jednostajnym napięciem do blatu. Wytrzymaj 5 sekund i rozluźnij mięśnie – wykonaj kilka powtórzeń.

Zalety ćwiczeń izometrycznych:

niezwykle proste,

niewymagające specjalistycznych urządzeń,

możesz je wykonywać podczas pracy lub codziennych obowiązków,

nie wymagają kondycji i wcześniejszych przygotowań,

dają efekt w postaci mocniejszych mięśni, które stają się sprężyste i elastyczne.

Pamiętajcie jeśli chcecie osiągnąć zamierzony efekt wykonujcie ćwiczenia regularnie!

Nie zapomnijcie o swoim zdrowiu i możliwościach, do nich dostosujcie wybór aktywności!

https://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/abc-cwiczen/cwiczenia-izometryczne-przykladowe-cwiczenia-wzmacniajace-w-pracy-aa-kQHc-KPpe-LHXM.html Jesteśmy w kontakcie

572 376 590