787 682 912 fdr@ciosl.pl

#DOSLDźbów

Mieszkanko, Mieszkańcu ruch i zbilansowana dieta jest bardzo ważna do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Pamiętajmy w swojej diecie o jajkach, które są pełnowartościowym źródłem białka.

Wartości odżywcze jajek i ich zalety:

  • witamy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E, K), a także witaminy z grupy B.
  • zawiera duże ilości dobrze przyswajanego żelaza oraz związków fosforu i siarki,
  • dostarczają niewielkie ilości potasu, wapnia, miedzi, jodu, manganu,
  • zawierają przeciwutleniacze- luteinę i zeaksantynę.
  • neutralizują szkodliwe działanie cholesterolu,
  • zapewniają sytość,
  • przyśpieszają metabolizm i usuwanie toksyn.

Jedno jajko to około 80 kcal.
Żółtko 350 kcal/100g.

Najlepiej wybrać jajka oznakowane pierwszą cyfrą 0, to ta pierwsza cyfra znajdująca się na jajku, informuje konsumenta o sposobie chowu kur.

  • 0- produkcja ekologiczna,
  • 1- chów na własnym wybiegu,
  • 2- chów ściółkowy,
  • 3- chów klatkowy.

Zastosowanie jajek:

  • w kuchni,
  • w ogrodzie (wystarczy zgnieść skorupki jajek i wymieszać z ziemią- jest to świetny nawóz do cukinii, ogórków, kapusty, fasoli, lawendy, piwonii),
  • w formie biodegradowalnych pojemników do sadzonek,
  • w kosmetykach,
  • w czyszczeniu skórzanej galanterii.

PAMIĘTAJCIE według Światowej Organizacji Zdrowia dorosła osoba, może jeść do 10 jaj tygodniowo ❗

💙 Jesteśmy dla Was ☎️ 572- 376- 632. 💙