787 682 912 fdr@ciosl.pl

#DOSLLisiniec

Dziś w ramach cyklu ciekawy artykuł poruszymy temat umiejętnego słuchania. 😀

📰 To bardzo ważna cecha, gdyż świadome słuchanie ułatwia komunikację, niestety w obecnych czasach mamy z nim problem.

📰 Często słuchanie utrudnia nam skupianie uwagi na własnych wypowiedziach, zamiast na tym co ma do powiedzenia druga strona.

📰 Kolejnymi czynnikami przez które umiejętność ta staje się zagrożona, jest hałas oraz nowoczesne technologie.

📰 Prawdziwy kontakt z człowiekiem zastąpiliśmy tym wirtualnym, odpowiadając sobie za pomocą e-maili, sms-ów i czatów.

📰 Staliśmy się niecierpliwi i nie wsłuchujemy się w całość wypowiedzi drugiej strony, a jedynie we fragmenty.

📰 Świat się spieszy i wymaga tego od nas, zamiast słuchać myślimy o tym, co jeszcze musimy zrobić.

📰 Ważną cechą jaką powinniśmy posiadać jest koncentracja szczególnie, gdy interpretujemy komunikaty.

📰 Słuchanie jest podstawą dialogu, osoba słuchana czuje się ważna i chętnie odwzajemnia to drugiej stronie.

Możemy wyróżnić kilka typów słuchaczy:

👂 zorientowanych na ludzi, okazują zainteresowanie rozmówcy, nieoceniają, są uważni

👂 zorientowanych na działanie, skupieni są na konkretnych informacjach dotyczących celu i możliwości go osiągnięcia, są krytyczni

👂 zorientowanych na treść, analizują przekazywane im informacje, są krytyczni i autorytatywni

👂 zorientowanych na czas, nie lubią, gdy rozmowa się rozwleka, są niecierpliwi

A Wy jakim typem słuchacza jesteście? 💭

Wszyscy powinniśmy ćwiczyć uważne słuchanie, więcej na temat tego jak to robić przeczytacie w artykule:

https://www.focus.pl/artykul/jakim-typem-sluchacza-jestes-sprawdz-czy-nie-masz-zlych-nawykow?page=4 Życzymy miłego czytania! 💚

Jesteśmy dla Was! 📞 tel 572 377 071